Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia części zadań zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla wielu przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka ma na tyle przeszkolonych pracowników, by fachowo takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej materii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta indywidualnie, ale także każdy plan działania stwarzają od zera. Tak właśnie jest w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech konkretnego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są także regularne spotkania konsultacyjne z reprezentantami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno liczbowe jak i inne w przyciągający uwagę, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są równocześnie wykonywane przez ekspertów z branży marketingu. No Hau kreacja i branding. Można zatem konstruktywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach firmy, tak w wymiarze materialnym, jak i planów ogólnych.